Έκτακτο: Χαμός με τις πληρωμές στη χώρα – Τι λένε οι Τράπεζες

December 20, 2025

Έκτακτο: Χαμός με τις πληρωμές στη χώρα – Τι λένε οι Τράπεζες


Διαφ.

Σημαντικές δυσλειτουργίες καταγράφονται από χθες στις ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω POS, με χιλιάδες καταναλωτές σε ολόκληρη τη χώρα να αδυνατούν να ολοκληρώσουν ακόμη και απλές καθημερινές συναλλαγές. Η κατάσταση έχει επιδεινωθεί σήμερα Σάββατο, καθώς η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα αυξήθηκε ενόψει των εορταστικών αγορών, με αποτέλεσμα το δίκτυο να παρουσιάζει υπερφόρτωση και καθυστερήσεις.

Σύμφωνα με αναφορές επιχειρήσεων και πολιτών, πολλά POS εμφανίζουν καθυστερημένα ή ασαφή μηνύματα, ενώ αρκετές πληρωμές φαίνονται ως «μη ολοκληρωμένες», αναγκάζοντας τους πελάτες να επαναλαμβάνουν τη διαδικασία. Αυτό έχει δημιουργήσει φόβους για διπλές χρεώσεις, ειδικά σε περιπτώσεις όπου η επιβεβαίωση της συναλλαγής εμφανίζεται με μεγάλη καθυστέρηση ή δεν εμφανίζεται καθόλου στο τερματικό του καταστήματος.

Διαφ.

Επαγγελματίες και καταστηματάρχες δηλώνουν ότι αντιμετωπίζουν δυσκολία στο να επιβεβαιώσουν αν μια πληρωμή έχει τελικά περάσει, κάτι που επιβραδύνει την εξυπηρέτηση και προκαλεί ουρές, εκνευρισμό και σύγχυση στα σημεία πώλησης. Η συγκεκριμένη δυσλειτουργία εμφανίζεται σε μία από τις πιο απαιτητικές περιόδους του έτους, καθώς η κίνηση της αγοράς κορυφώνεται λίγες ημέρες πριν τα Χριστούγεννα και η χρήση καρτών βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο.

Τραπεζικές πηγές αναφέρουν ότι οι τεχνικές ομάδες εργάζονται για την αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας των συστημάτων πληρωμών, ωστόσο το πότε θα υπάρξει πλήρης εξομάλυνση παραμένει άγνωστο. Η πίεση στο δίκτυο αναμένεται να παραμείνει αυξημένη τις επόμενες ημέρες, γεγονός που ενδεχομένως θα προκαλέσει νέους κύκλους καθυστερήσεων, εφόσον ο όγκος συναλλαγών συνεχίσει να κινείται ανοδικά.

Διαφ.

Οι καταναλωτές καλούνται να ελέγχουν προσεκτικά τις κινήσεις των λογαριασμών τους και να αποφεύγουν την άμεση επανάληψη μιας συναλλαγής, εφόσον δεν υπάρχει σαφές μήνυμα αποτυχίας από το POS. Σε περίπτωση διπλής χρέωσης, συστήνεται άμεση επικοινωνία με την τράπεζα ή τον πάροχο πληρωμών για έλεγχο και επιστροφή του ποσού.


Πηγή

Διαβάστε επίσης: