9+1 δημοφιλείς Μύθοι για το φαγητό που εξοργίζουν τους Διατροφολόγους. Ο 7ος είναι μεγάλο Ψέμα…

9+1 δημοφιλείς Μύθοι για το φαγητό που εξοργίζουν τους Διατροφολόγους. Ο 7ος είναι μεγάλο Ψέμα…

Διαφ.
Loading...

Υπάρχουν πολύ μύθοι που έχουν κυκλοφορήσει σε σχέση με το φαγητό. Σήμερα, σας παρουσιάζουμε τους πιο δημοφιλείς από αυτούς και ξεκαθαρίζουμε εάν όντως ισχύουν ή όχι:

Ο λάτε έχει λιγότερη καφεΐνη από τον espresso.

Πολλοί πιστεύουν πως ο espresso περιέχει την περισσότερη καφεΐνη. Είναι η πλούσια γεύση του που προκαλεί την σύγχυση αφού κατά τα άλλα περιέχεται η ίδια ποσότητα καφεΐνης και στον λάτε και στον cappuccino και τον espresso. Εξαρτάται μόνο από τον τύπο του καφέ.

Τα φρούτα και τα γλυκά θα πρέπει να τρώγονται μόνο ως επιδόρπιο.

Οι διατροφολόγοι διαφωνούν με αυτή την καθιερωμένη παράδοση. Συνιστούν να τρώμε φρούτα το πρωί ή σαν σνακ το απόγευμα, ενώ τα γλυκά είναι καλύτερο να τα τρώμε το πρωί για να μην μας αυξήσουν πολύ την ινσουλίνη. Είναι καλύτερο να μην καταναλώνουμε ζάχαρη μετά το μεσημέρι.

Το όξινο γλουταμινικό νάτριο είναι επικίνδυνο για την υγεία.

Το Е621, το όξινο γλουταμινικό νάτριο, είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα προσθετικά φαγητού στον κόσμο. Κατασκευάστηκε στην Ιαπωνία. Το 1908, ο βιοχημικός Kikunae Ikeda πήρε το Kikunae Ikeda από ένα φύκι και χαρακτήρισε την γεύση του “umami,” που σημαίνει γευστικό.

Πράγματι, το στοιχείο αυτό υπάρχει στα περισσότερα φυσικά προϊόντα πιπεριές, τομάτες κλπ. Κάνει τους γευστικούς κάλυκες να δουλεύουν πιο έντονα και οι εταιρίες το χρησιμοποιούν αυτό προς όφελός τους. Ο μόνος κίνδυνος για όσες τροφές περιέχουν Ε621 είναι ο κίνδυνος υπερβολικής κατανάλωσης.

Το ψωμί από σίκαλη είναι πιο υγιεινό από το λευκό ψωμί.

Πολλοί λένε πως θα πρέπει να αποφεύγουμε τα προϊόντα από λευκό αλεύρι εάν θέλουμε να χάσουμε βάρος και πως θα πρέπει να επιλέγουμε καλύτερα προϊόντα από σίκαλη.



Ωστόσο, οι θερμίδες του λευκού και του μαύρου ψωμιού είναι σχεδόν οι ίδιες, κάτι που καθιστά αδύνατη την απώλεια βάρους μέσα από την κατανάλωση ψωμιού.

Η κύρια διαφορά τους είναι πως το σκούρο ψωμί περιέχει περισσότερες ίνες και θρεπτικά και έτσι βοηθάει να παραμείνει υγιής ο μεταβολισμός.

Η βρώμη με φρούτα και ξηρούς καρπούς είναι το καλύτερο σνακ.

Είναι ένας συνδυασμός που λατρεύουν και επιλέγουν άνθρωποι από όλο τον κόσμο. Ωστόσο, για να μειώσουν τις θερμίδες, οι εταιρίες προσθέτουν τεχνητά γλυκαντικά. Αυτά μας αυξάνουν την όρεξη και ως αποτέλεσμα τρώμε περισσότερο από ότι χρειαζόμαστε.

Το ελαιόλαδο είναι πιο υγιές από το ηλιέλαιο γιατί επιταχύνει τον μεταβολισμό.

Οι ειδικοί λένε πως οποιοδήποτε σπορέλαιο είναι υγιεινό εάν καταναλωθεί σε μικρές ποσότητες – όχι περισσότερο από 30 γρ. τη μέρα. Περιέχει ακόρεστα λιπαρά οξέα που βελτιώνουν την χοληστερόλη, τον μεταβολισμό και αποτρέπουν καρδιαγγειακές ασθένειες.

Η καστανή ζάχαρη είναι υγιεινή.

Όντως περιέχει κάποια ιχνοστοιχεία αλλά είναι πολύ λίγα. Είναι αδύνατον να καταναλώσει κάποιος 2 κιλά ζάχαρης για να πάρει την ημερήσια ποσότητα καλίου που χρειάζεται.

Τα οφέλη της είναι ένα σημαντικό θέμα συζήτησης ανάμεσα στους διατροφολόγους καθώς περιέχει 97% σακχαρόζη και περίπου 387 θερμίδες ανά 100 γρ.

Τα μακαρόνια και οι πατάτες χαλάνε το σχήμα του σώματος.



Δεν είναι όσο τρομακτικά ακούγονται. Οι πατάτες περιέχουν κάλιο, μαγνήσιο και σίδηρο. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια πράγματα που θα πρέπει να θυμόμαστε. Τα 100 γρ. ψητής πατάτας περιέχουν 80 θερμίδες ενώ το ίδιο βάρος σε τηγανιτές πατάτες περιέχει 317 θερμίδες. Επίσης, εάν βάλετε σως, ο αριθμός των θερμίδων αυξάνεται ακόμα περισσότερο.

Τα μακαρόνια είναι λίγο διαφορετικά. Τα 100 γρ. φιδέ περιέχουν περίπου 114 θερμίδες ενώ τα κλασσικά μακαρόνια 230. Ωστόσο, τα μακαρόνια ολικής άλεσης περιέχουν και πολλά υγιεινά θρεπτικά καθώς και ίνες ενώ τα κανονικά μακαρόνια είναι σκέτες θερμίδες.

Το φοινικέλαιο είναι βλαβερό.

Είναι η αυξημένη περιεκτικότητα σε παλμιτικό οξύ που έκανε τους πάντες να πιστεύουν πως αυτό το τροπικό λάδι είναι επικίνδυνο. Και αυτό επειδή αυτό το οξύ αυξάνει την ποσότητα της «κακής χοληστερόλης.»

Ωστόσο, αυτό το λάδι περιέχει επίσης ελαϊκό οξύ που εξουδετερώνει το παλμιτικό οξύ και έτσι το φοινικέλαιο δεν επηρεάζει τον μεταβολισμό ή την χοληστερόλη. Το φωτεινό πορτοκαλί παρθένο φοινικέλαιο είναι πηγή ακόρεστων λιπαρών οξέων καθώς και βητα-καροτένης.

Το κύριο πρόβλημα έγκειται στο ότι οι εταιρίες χρησιμοποιούν συνήθως το φτηνό φοινικέλαιο αντί για πιο ακριβά συστατικά στα προϊόντα τους και έτσι οι καταναλωτές πιστεύουν πως τους εξαπατούν.

Μπόνους: Δεν χρειάζεται να κόψετε τα αγαπημένα σας σνακ για να χάσετε βάρος.

Πολύ συχνά, στο κυνήγι του αδυνατίσματος, αρχίζουμε να βγάζουμε διάφορα προϊόντα από την διατροφή μας χωρίς να μετράμε τις θερμίδες που μας δίνουν. Φαίνεται πως κάποια προϊόντα που θεωρούνται υγιή περιέχουν τις ίδιες θερμίδες με άλλα που θεωρούνται «ανθυγιεινά.»

Για παράδειγμα, μία χούφτα αμύγδαλα περιέχει 188 θερμίδες ενώ μία χούφτα M&M’s περιέχει τις ίδιες θερμίδες. Ωστόσο, τα αμύγδαλα περιέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά αν και δεν πειράζει κάποιες μέρες να τα αντικαταστήσετε με γλυκά.

Εσείς γνωρίζετε άλλα προϊόντα που έχουν κακή φήμη χωρίς λόγο;

Πηγή

[ads2]

Διαβάστε περισσότερα...
Loading...
Loading...