Έχετε κοpονοϊό; 9 τpόφιμα και ροφήματα ποu δεν πρέπει να λείποuν από το τραπέζι σας

August 10, 2022

Έχετε κοpονοϊό; 9 τρόφιμα και ροφήματα ποu δεν πρέπει να λείπουν από το τραπέζι σας


Έχετε κοpονοϊό; 9 τρόφιμα και ροφήματα ποu δεν πρέπει να λείπουν από το τραπέζι σας

Βήχετε, κάνετε πυρετό, έχετε διάρροια, κόπωση και ο εργαστηριακός έλεγχος δείχνει ότι έχετε νοσήσει από κορονοϊό. Η σωστή διατροφή και η ενυδάτωση είναι ζωτικής σημασίας κατά την διάρκεια της νόσου.

Τα άτομα που ακολουθούν μια καλά ισορροπημένη διατροφή και δεν καπνίζουν έχουν ισχυρότερο ανοσοποιητικό σύστημα και χαμηλότερο κίνδυνο χρόνιων ασθενειών και μολυσματικών ασθενειών. Πρέπει να τρώτε μια ποικιλία από φρέσκα και μη επεξεργασμένα τρόφιμα κάθε μέρα για να λαμβάνετε τις βιταμίνες, τα μέταλλα, τις διαιτητικές ίνες, τις πρωτεΐνες και τα αντιοξειδωτικά που χρειάζεται το σώμα σας. Πίνετε αρκετό νερό. Αποφύγετε τη ζάχαρη, το έτοιμο φαγητό, τα αλλαντικά το λίπος και το αλάτι. Ψητό άπαχο κόκκινο κρέας, πουλερικά, όσπρια και ψάρι να καταναλώνονται εναλλάξ: Μία ημέρα κόκκινο κρέας, μία πουλερικό, μία ψάρι, μία όσπριο. Καθημερινά, τρώτε: 2 φλιτζάνια φρούτα (4 μερίδες), 2,5 φλιτζάνια λαχανικά (5 μερίδες). Μασάτε καλά την τροφή σας και αποφεύγετε να τρώτε γρήγορα.

Τρόφιμα και ροφήματα που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και δεν πρέπει να λείπουν από το τραπέζι σας σε καθημερινή βάση είναι :

ΣκόρδοΤο σκόρδο έχει πολλά ενεργά αντιμικροβιακά συστατικά, αλλά η αλισίνη έχει ερευνηθεί εκτενώς. Η αλλισίνη προέρχεται από το αμινοξύ αλλιίνη που περιέχει θείο σε μια μετατροπή που διευκολύνεται από το ένζυμο αλλιινάση. Η αλισίνη έχει ισχυρή αντιβιοτική δράση και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα στην προσπάθειά του να εξουδετερώσει παθογόνους μικροοργανισμούς. Αλέστε μία δύο σκελίδες σκόρδου και βάλτε τις σε γιαούρτι, στη σαλάτα ή το φαγητό σας.


Διαφ.
Το τσάι τοu βουνού Sideritis scardicaΤο όνομα«Sideritis» πpοέpχεται από την ελληνική λέξη «Σίδερο» διότι στην αρχαιότητα το φυτό χρησιμοποιούνται για να επουλώσει τις πληγές που προκαλούνταν από σιδερένια όπλα κατά τη διάρκεια τω...



Βήχετε, κάνετε πυρετό, έχετε διάρροια, κόπωση και ο εργαστηριακός έλεγχος δείχνει ότι έχετε νοσήσει από κορονοϊό. Η σωστή διατροφή και η ενυδάτωση είναι ζωτικής σημασίας κατά την διάρκεια της νόσου.

Τα άτομα που ακολουθούν μια καλά ισορροπημένη διατροφή και δεν καπνίζουν έχουν ισχυρότερο ανοσοποιητικό σύστημα και χαμηλότερο κίνδυνο χρόνιων ασθενειών και μολυσματικών ασθενειών. Πρέπει να τρώτε μια ποικιλία από φρέσκα και μη επεξεργασμένα τρόφιμα κάθε μέρα για να λαμβάνετε τις βιταμίνες, τα μέταλλα, τις διαιτητικές ίνες, τις πρωτεΐνες και τα αντιοξειδωτικά που χρειάζεται το σώμα σας. Πίνετε αρκετό νερό. Αποφύγετε τη ζάχαρη, το έτοιμο φαγητό, τα αλλαντικά το λίπος και το αλάτι. Ψητό άπαχο κόκκινο κρέας, πουλερικά, όσπρια και ψάρι να καταναλώνονται εναλλάξ: Μία ημέρα κόκκινο κρέας, μία πουλερικό, μία ψάρι, μία όσπριο. Καθημερινά, τρώτε: 2 φλιτζάνια φρούτα (4 μερίδες), 2,5 φλιτζάνια λαχανικά (5 μερίδες). Μασάτε καλά την τροφή σας και αποφεύγετε να τρώτε γρήγορα.

Τρόφιμα και ροφήματα που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και δεν πρέπει να λείπουν από το τραπέζι σας σε καθημερινή βάση είναι :

Σκόρδο

Το σκόρδο έχει πολλά ενεργά αντιμικροβιακά συστατικά, αλλά η αλισίνη έχει ερευνηθεί εκτενώς. Η αλλισίνη προέρχεται από το αμινοξύ αλλιίνη που περιέχει θείο σε μια μετατροπή που διευκολύνεται από το ένζυμο αλλιινάση. Η αλισίνη έχει ισχυρή αντιβιοτική δράση και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα στην προσπάθειά του να εξουδετερώσει παθογόνους μικροοργανισμούς. Αλέστε μία δύο σκελίδες σκόρδου και βάλτε τις σε γιαούρτι, στη σαλάτα ή το φαγητό σας.

Το τσάι του βουνού Sideritis scardica

Το όνομα«Sideritis» προέρχεται από την ελληνική λέξη «Σίδερο» διότι στην αρχαιότητα το φυτό χρησιμοποιούνται για να επουλώσει τις πληγές που προκαλούνταν από σιδερένια όπλα κατά τη διάρκεια των μαχών. Το φυτό με βάση μελέτες έχει φαρμακολογικές ιδιότητες, όπως αντιφλεγμονώδεις, αναλγητικές, αντιοξειδωτικές σε βαθμό αντίστοιχο του πράσινου τσαγιού (Camellia sinensis).

Έχει ευεργετική επίδραση στις φλεγμονές του αναπνευστικού συστήματος (ιδιότητες που ενισχύονται με την προσθήκη μελιού) συμβάλλοντας στην πτώση του πυρετού.

Τα δημητριακά ολικής άλεσης

Τα πλήρη δημητριακά περιέχουν πολύτιμα μέταλλα και βιταμίνες που έχουν ζωτικό ρόλο κατά την διάρκεια της λοίμωξης όπως χαλκού που είναι σημαντικός στην ομαλή παραγωγή ιντερλευκίνης 2, μιας κυτοκίνης που εμπλέκεται στον φυσιολογικό μεταβολισμό των λεμφοκυττάρων και μαγνησίου που έχει ζωτική σημασία για τη σωστή λειτουργία των λεμφοκυττάρων. Το πλιγούρι κριθής ή σίτου ή ζέας ολικής άλεσης είναι καλές επιλογές, όπως αναφέρει στο enimerotiko.gr η ειδική παθολόγος Αναστασία Μοσχοβάκη.

Το γιαούρτι

Το γιαούρτι ορίζεται από τον Codex Alimentarius του 1992 ως προϊόν πήξης γάλακτος που προκύπτει από ζύμωση γαλακτικού οξέος στο γάλα από Lactobacillus bulgaricus και Streptococcus thermophilus. Τα αποτελέσματα μελετών σε ζώα και ανθρώπους υποδεικνύουν ότι η κατανάλωση γιαουρτιού μπορεί να διεγείρει ορισμένους in vitro δείκτες ανοσοαπόκρισης, όπως παραγωγή κυτοκίνης, δραστηριότητα μακροφάγων και μιτογόνο απόκριση λεμφοκυττάρων. Οι περισσότερες μελέτες έδειξαν ότι τα πιθανά θεραπευτικά αποτελέσματα του γιαουρτιού, συμπεριλαμβανομένης της ανοσοδιεγερτικής του δράσης, οφείλονται κυρίως σε αλλαγές που προκαλούνται από το γιαούρτι στη μικροοικολογία του γαστρεντερικού συστήματος και τις επιδράσεις που αυτό έχει σε κύτταρα του λεμφικού ιστού. Βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που αφθονούν στο γιαούρτι όπως είναι η βιταμίνη Α, το ασβέστιο, η βιταμίνη Β12 συντελούν επιπροσθέτως στην ομαλή άμυνα. Φροντίστε να καταναλώνετε ένα γιαούρτι ημερησίως κατά την διάρκεια της λοίμωξης.

Οι ξηροί καρποί

Με την πλούσια περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες, χαμηλά κορεσμένα λιπαρά και υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών, οι ξηροί καρποί είναι ένα από τα πιο υγιεινά και θρεπτικά σνακ που κυκλοφορούν. Περιέχουν βιταμίνη Ε η οποία είναι απαραίτητη για την προστασία των κυτταρικών μεμβρανών ενάντια στην υπεροξείδωση λιπιδίων που συνιστά ανοσοκατασταλτική διεργασία, βιταμίνες του συμπλέγματος Β-φυλλικό οξύ πουσυντελούν στην ομαλή λειτουργία της ειδικής αναμνηστικής ανοσίας αλλά και της φυσικής ανοσίας, χαλκό που είναι σημαντικός στην ομαλή παραγωγή ιντερλευκίνης 2, μιας κυτοκίνης που εμπλέκεται στον φυσιολογικό μεταβολισμό των λεμφοκυττάρων, μαγνήσιο που συντελεί στην βελτιστοποίηση της παραγωγής των Τ λεμφοκυττάρων, μαγγάνιο που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε φλεγμονώδεις αντιδράσεις, καθώς και στην προσκόλληση και αποκοκκίωση των ουδετεροφίλων, σελήνιο που επηρεάζει την αντιοξειδωτική κατάσταση του οργανισμού, ψευδάργυρο που εμπλέκεται σε πολλαπλές κυτταρικές λειτουργίες. Tα ακόρεστα λιπαρά και οι πρωτεΐνες που περιέχουν βελτιστοποιούν την λειτουργία των λευκών αιμοσφαιρίων.

Νερό

Το νερό είναι απαραίτητο για τις ζωτικές βιοχημικές αντιδράσεις του σώματος, συντελεί στην ρύθμιση της θερμοκρασίας και στη σωστή λειτουργία των λευκών αιμοσφαιρίων.
Πίνετε 8-10 φλιτζάνια νερό κάθε μέρα και όποτε διψάτε.

Extra tips: Καταναλώνετε extra παρθένο ελαιόλαδο, φρέσκο χυμό πορτοκαλιού και σπιτικό ζωμό λαχανικών ή κότας.


Πηγή
Κάντε κλικ εδώ για να διαβάσετε περισσότερα...

Διαβάστε επίσης: