Τη τσάκισε ο θάνατος της κόpης της: Ο άγνωστος γάμος της Μάpθας Καpαγιάννη, η κατάθλιψη και το τελεuταίο χειροuργείο

September 19, 2022

Τη τσάκισε ο θάνατος της κόpης της: Ο άγνωστος γάμος της Μάpθας Καραγιάννη, η κατάθλιψη και το τελεuταίο χειρουργείο


Διαφ.



Η αείμνηστη Μάρθα Καραγιάννη είχε γεννηθεί στις 6 Νοεμβρίου 1939 στην Αθήνα από γονείς ποντιακής καταγωγής και μεγάλωσε στο Κερατσίνι. Η μητέρα της Δόμνα γεννήθηκε στο Μπακού και ο πατέρας της Χαρίλαος στο Αικατερινεντάρ. Σπούδασε χορό και από οχτώ ετών άρχισε να δίνει παραστάσεις στη Λυρική Σκηνή συμμετέχοντας στο παιδικό μπαλέτο της Λουκίας Σακελλαροπούλου μαζί με την Ελένη Προκοπίου. Σήμερα, 18/9, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 82 ετών.

Το ντεμπούτο στον κινηματογράφο στα 17

Το ντεμπούτο της στον κινηματογράφο η Μάρθα Καραγιάννη το έκανε σε ηλικία 17 ετών το1956 στην ταινία της Φίνος Φιλμς, «Η άγνωστος», σε σκηνοθεσία Ορέστη Λάσκου. Το θεατρικό της ντεμπούτο έγινε το 1957 στην επιθεώρηση «Ελέφαντες και ψύλλοι» εκεί όπου γνωρίστηκε με το Γιάννη Δαλιανίδη. Προηγουμένως την είχε δει ο Ναπολέων Ελευθερίου να χορεύει στο κέντρο «Σε λα πεν» και της έκανε την πρόταση να παίξει στη συγκεκριμένη επιθεώρηση. Αργότερα συνεργάστηκε με τον επιχειρηματία του μουσικού θεάτρου Βασίλη Μπουρνέλη στο Θέατρο Ακροπόλ. Στη μικρή οθόνη εμφανίστηκε πρώτη φορά στη σειρά «Ο Δρόμος» (1977), το σενάριο της οποίας υπέγραφε αρχικά και μέχρι το θάνατό του ο Κώστας Πρετεντέρης.

Τα λαμπερά μιούζικαλ

Η κινηματογραφική της καριέρα συνδέθηκε με τα λαμπερά μιούζικαλ και τις κωμωδίες του Γιάννη Δαλιανίδη. Η συνεργασία τους ξεκίνησε το 1961 στην ταινία «Ζητείται ψεύτης», όταν ήταν μόλις 22 χρόνων. Το 1963 έπαιξε στο πρώτο ελληνικό μιούζικαλ «Μερικοί το προτιμούν κρύο» που σκηνοθέτησε ο Δαλιανίδης. Ήταν η τρίτη επιλογή του σκηνοθέτη, μετά την Άννα Φόνσου που αρνήθηκε τον ρόλο και την Πόπη Λάζου που καθυστερούσε στα γυρίσματα. Από εκεί και πέρα η Καραγιάννη έπαιξε σε όλα τα μιούζικαλ του Δαλιανίδη: «Κάτι και να καίει» (1964), «Κορίτσια για φίλημα» (1965), «Μια κυρία στα μπουζούκια» (1967), «Οι θαλασσιές οι χάντρες» (1967), «Μαριχουάνα Στοπ» (1971).

Τραγούδησε για πρώτη φορά στην ταινία «Καπετάνιος για κλάματα» (1960) το τραγούδι «Σαν φυσά το μαϊστράλι», αλλά έκανε μεγάλη επιτυχία τραγουδώντας στην ταινία «Γοργόνες και μάγκες» (1968) το «Ο άνδρας που θα παντρευτώ» σε μουσική Μίμη Πλέσσα και στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου. Επίσης, τραγούδησε στη βιντεοταινία «Μια τρελή, τρελή ζωντοχήρα» (1988).

Η ταινία «Ο παράς κι ο φουκαράς» είναι η τελευταία ταινία που έκανε εκτός Φίνου γιατί στη συνέχεια υπέγραψε συμβόλαιο αποκλειστικής συνεργασίας με τον Φίνο. Το 1965 έκανε ένα πέρασμα στην ταινία του Γιώργου Κωνσταντίνου «5000 ψέματα». Το 1969, υποδύθηκε ένα δραματικό ρόλο στην ταινία του Νίκου Φώσκολου «Πεθαίνω κάθε ξημέρωμα» και ένα ρόλο κωμικό στην ταινία του Ντίνου Δημόπουλου «Η ωραία του κουρέα».

Η συνεργασία της με το Γιάννη Δαλιανίδη και τον Κώστα Βουτσά απογειώθηκε στην ταινία «Το ανθρωπάκι» (1969). Τελευταία ταινία εκείνη την περίοδο είναι «Ο Μάγκας με το τρίκυκλο» (1972), ενώ θα επανέλθει μερικά χρόνια αργότερα με την ταινία πρωταγωνιστών του Γιώργου Λαζαρίδη «Ο Ποδόγυρος» (1980). Τελευταία, έπαιξε στις ταινίες «Πεθαίνω για σένα» (2009) και «Από έρωτα» (2014).

Όσον αφορά στο θέατρο, συμμετείχε επανειλημμένα στον θίασο των Γεωργίας Βασιλειάδου και Βασίλη Αυλωνίτη. Εμφανίστηκε κυρίως σε επιθεωρήσεις δίπλα στους Νίκο Σταυρίδη, Κώστα Χατζηχρήστο, Γιώργο Κωνσταντίνου, Μαρίκα Νέζερ, Νίκο Ρίζο, Γιάννη Γκιωνάκη, Καίτη Μπελίντα, Σπεράντζα Βρανά, Ρένα Ντορ, Ρένα Βλαχοπούλου, Ορέστη Μακρή, Κατερίνα Γιουλάκη, Σταύρο Παράβα, Αλέκο Λειβαδίτη, Μπέττυ Μοσχονά, Ελένη Προκοπίου, Βαγγέλη Βουλγαρίδη, Γιάννη Φέρμη, Τάκη Μηλιάδη, Σωτήρη Μουστάκα κ.ά.

Στην τηλεόραση εκτός από το σήριαλ «Ο Δρόμος», πρωταγωνίστησε στις σειρές «Μικρομεσαίοι» του Γ. Δαλιανίδη, «Ζωή πατίνι» του Γιώργου Κωνσταντίνου και «Επτά θανάσιμες πεθερές».

Οι ατάκες που συζητήθηκαν πολύ

1) «Ξέρεις, πάντα, από 17 χρονών τους καρατερίστικους ρόλους κιαλάριζα». Γυναίκα, 1983, Άννυ Χέρρα-Ζυμαράκη.

2) «Χρόνια τώρα περιμένω πώς και πώς να μεγαλώσω, να πάψω να είμαι όμορφη, να έρθει η στιγμή να κάνω άλλα πράγματα». Ταχυδρόμος, 1983, Άρης Δαβαράκης.

3) «Ο χορός ήταν πάντα μέσα μου, στο αίμα μου! Το μουσικό θέατρο με τράβηξε σαν μαγνήτης». Εικόνες, 1986, Πέπη Κεφαλά.

4) «Και στα πράγματα που έκανα επιτυχία, είναι γιατί κάποιοι άλλοι με σπρώξανε και βρέθηκα μπροστά. Μόνη μου δεν θα τολμούσα. Θέλω πάντα να έχω συμμαχία». Απογευματινή, 1986, Εύα Μπίθα.

5) «Πιστεύω ότι όταν ένας δεν έχει χιούμορ, δεν αποδέχεται την πραγματικότητα». Τραστ, 1987, Γ. Αποστολίδης.

6) «Το να βγάζει γέλιο ένας ηθοποιός είναι προσωπική υπόθεση, δεν μαθαίνεται. Ή το έχεις ή όχι». Ραδιοτηλεόραση, 1992, Αρετή Μπέσκα.

7) «Η TV είναι σαν την ερωμένη. Όλοι τη βρίζουν και όλοι τη θέλουν». Σταρ, 1994, Ανδρέας Γερακάκης.

8) «Ξεκίνησα με ρόλους ωραίας – γιατί να το κρύψουμε άλλωστε. Μετά άρχισαν οι ονειρεμένοι μπουφόνικοι ρόλοι, έλεγα κουταμάρες, κουταμάρες, κουταμάρες, έβαζα ένα μπικίνι, χόρευα και καθάριζα». Αδέσμευτος, 1995, Γ.Ε.Β.

9) «Θα μπορούσα να παίζω και στο σπίτι μου, αλλά είμαστε εγωιστικά πλάσματα οι θεατρίνοι. Θέλουμε και το κοινό…γιατί έχεις ανάγκη από την αποδοχή». Λοιπόν, 1996, Χρήστος Σιάφκας.

10) «Μόλις κάναμε χορευτικό, εκεί ήταν οι γκρίνιες, γιατί με πίεζε. Επειδή ήξερε ότι έχω δυνατότητες με πίεζε να κάνω πράγματα που θέλανε κούραση….Κι ο Γιάννης (ο Δαλιανίδης) έλεγε…’Ας την να κλάψει για να έχει επιτυχία η ταινία’…».

11) «Δεν θεωρώ κανένα δραματικό ηθοποιό καλύτερο από κωμικό. Οι μεγαλύτεροι ηθοποιοί είναι οι κωμικοί. Εγώ εκτιμώ έναν ηθοποιό για το πώς παίζει, όχι για το τι παίζει». Αδέσμευτος Τύπος, 1999, Σόνια Μαγγίνα.

12) «Δεν είμαι σνομπ, ποτέ δεν ήμουν, δε ταιριάζει στον χαρακτήρα μου, δεν μου πάει, δε ταιριάζει στο Κερατσίνι και στην ποντιακή καταγωγή μου». Οι Αταίριαστοι, 2001.

Ο γάμος με τον Μίμη Στεφανάκο και η κατάθλιψη

Το 1960 η Μάρθα Καραγιάννη παντρεύτηκε τον ποδοσφαιριστή του Ολυμπιακού Μίμη Στεφανάκο στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, στην Κυψέλη και ο γάμος έγινε το κοσμικό γεγονός της χρονιάς. Όμως, δυστυχώς, ο γάμος τους κράτησε μόλις ένα χρόνο. Όπως εξομολογήθηκε στον Μάκη Δελαπόρτα, κατά τη σύντομη περίοδο που έμεινε παντρεμένη με τον Μίμη Στεφανάκο έφερε στον κόσμο ένα κοριτσάκι που γεννήθηκε πρόωρα και έζησε μόνο τρεις μέρες. Αυτό ήταν και η αρχή του τέλους για το γάμο της.

Η ίδια είχε δηλώσει στον Μάκη Δελαπόρτα: «Έζησε μόνο τρεις μέρες. Έκλαψα πολύ για αυτό, υπέφερα, έπεσα σε κατάθλιψη. Δεν ήθελα τίποτα! Δεν ήθελα κανέναν, ούτε να με παρηγορήσει ούτε να μου απαλύνει τον πόνο. Ούτε καν τον άντρα μου. Αισθάνθηκα ένα απίστευτο κενό και μια εσωτερική μοναξιά. Ένα συναίσθημα που είμαι σίγουρη πως το καταλαβαίνουν μόνο οι γυναίκες που έχουν ζήσει μια παρόμοια εμπειρία. Εκείνο που ήθελα τη συγκεκριμένη περίοδο ήταν να μείνω μόνη μου».

Συνέχισε λέγοντας: «Καταλαβαίνω τώρα πια πως ήταν πολύ σκληρή απόφαση, τόσο για μένα όσο και για τον Μίμη, αλλά έτσι ένιωσα. Ήταν αναμφισβήτητα η πιο τραυματική εμπειρία της ζωής μου. Μια εικόνα και μια σκιά που θα με κυνηγά πάντα, αφού μέχρι και τα 40 μου χρόνια ζούσα με την ελπίδα ενός παιδιού. Ήθελα πολύ να αποκτήσω ένα παιδί. Ο θεός δεν μου το έδωσε. Ίσως έτσι να ήταν γραμμένο».

Τα 12 χρόνια σχέσης με τον Βασίλη Κωνσταντίνου

Το 1973 γνωρίζει τον τερματοφύλακα του Παναθηναϊκού, Βασίλη Κωνσταντίνου. Έμειναν μαζί δώδεκα χρόνια και χώρισαν το 1985 μόλις λίγους μήνες πριν παντρευτούν.

Η ίδια είχε πει σε συνέντευξή της για τον Βασίλη Κωνσταντίνου πως δεν ήθελε να παντρευτεί και συνέχισε λέγοντας πως έμειναν καλοί φίλοι: «Δώδεκα χρόνια ήμασταν ζευγάρι με τον Βασίλη. Αγαπηθήκαμε πολύ και γι’ αυτό μετά το χωρισμό μας μείναμε φίλοι. Δεν γίνεται να μισήσεις κάποιον που έχεις αγαπήσει πολύ. Κι αγάπησα επίσης πολύ την οικογένεια που δημιούργησε με την εξαιρετική γυναίκα που παντρεύτηκε».

Τα προβλήματα υγείας και το τέλος

Η Μάρθα Καραγιάννη το τελευταίο διάστημα συγκατοικούσε με την επιστήθια φίλη της Ντόρα Δούμα η οποία ήταν ο φύλακας άγγελός της.

Η άλλοτε λαμπερή Μάρθα πλέον αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας. Να θυμίσουμε πως το 2020 είχε εισαχθεί σε ιδιωτική κλινική για προγραμματισμένη επέμβαση για αφαίρεση χολής, ενώ λίγους μήνες πριν είχε νοσηλευθεί και πάλι στο νοσοκομείο, έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακή χώρα και τότε οι θεράποντες ιατροί της είχαν συστήσει να προχωρήσει σε αφαίρεση της χολής.

Ο ψυχίατρος και προσωπικός της φίλος Δημήτρης Σούρας ήταν αυτός που κλήθηκε να υπογράψει το πιστοποιητικό θανάτου της, όπως επίσης ήταν ο τελευταίος άνθρωπος που μίλησε μαζί της στο τηλέφωνο. Εμφανώς συγκινημένος περιέγραψε στην εκπομπή της Ναταλίας Γερμανού στον Αlpha, «Καλύτερα Δε Γίνεται» τις τελευταίες στιγμές της αξέχαστης πρωταγωνίστριας:

«Γύρω στις 12.45 η Ντόρα (Δούμα) η πιο αγαπημένη της φίλη της μου τηλεφώνησε και μου είπε Δημήτρη η Μάρθα δεν είναι καλά. Της ζήτησα να μου δώσει την Μάρθα να μου μιλήσει. Πήρε το τηλέφωνο και μου είπε “Kαλημέρα Δημήτρη”. Της είπα ότι δεν μου αρκεί αυτό. Θέλω να μου πεις και κάτι παραπάνω. Είπε και μετά σταμάτησε. Μιλάω με την Ντόρα στο τηλέφωνο και της λέω αμέσως κάλεσε γιατρό, ασθενοφόρο, αμέσως τα πάντα. Της δίνω το νούμερο και πήρε τηλέφωνο τον γιατρό να έρθει. Παίρνουμε τηλέφωνα για ασθενοφόρα.

Μετά από τρία λεπτά με πήρε η Ντόρα τηλέφωνο ουρλιάζοντας και μου λέει ότι η Μάρθα είχε φύγει. Είμαστε όλοι συγκλονισμένοι. Έφυγε μια μεγάλη πρωταγωνίστρια. Για μένα έφυγε μια πολύτιμη φίλη. Ένας πολύ δικός μου άνθρωπος Η Ντόρα είναι σε πολύ άσχημη κατάσταση γιατί ήταν η αδερφή, η φίλη της που έμενε μαζί της. Σε μένα έμελλε να υπογράψω το πιστοποιητικό του θανάτου της».

Μιλώντας επίσης στον ΑLPHA ο ηθοποιός Μάκης Δελαπόρτας δήλωσε συντετριμμένος για την απώλεια.

Το σπαρακτικό αντίο της Μαίρης Χρονοπούλου

Η Μαίρη Χρονοπούλου, είπε σχετικά με την απώλεια της Μάρθας Καραγιάννη.«Μαρθούλα, γλυκό μου κορίτσι, να είναι το ταξίδι σου ήρεμο. Έχουμε πολλά να πούμε όταν συναντηθούμε…», είπε αρχικά η Μαίρη Χρονοπούλου.

Και συνέχισε: «Δεν ήταν κολλητή μου, αλλά είχαμε αδελφικές σχέσεις. Ήταν από τις ελάχιστες συναδέλφους που με επισκεπτόταν στο νοσοκομείο, τόσα χρόνια που ήμουν άρρωστη. Αυτή και η Μπεάτα Ασημακοπούλου. Δεν ήταν καμία τους κολλητή μου. Με την Μπεάτα μάλιστα είχαμε να συναντηθούμε 40 χρόνια. Μετά από τρεις μήνες έφυγε από καρκίνο. Είμαι κουρέλι. Τόσοι θάνατοι, σε δυο ημέρες μέσα. Αισθάνομαι ότι ακολουθώ… Και όλοι σχεδόν μικρότεροι μου. Αυτό το διήμερο ήταν ένα Άουσβιτς καλλιτεχνικό.

Τέτοιο μαζικό θανατικό, είναι απλά απίστευτο. Ψάχνοντας γύρω μου σκηνοθέτες, ηθοποιούς, χορογράφους, βλέπω μια απέραντη ερημιά. Ένα καθολικό, καλλιτεχνικό μακελειό. Απλά, δεν το αντέχω. Δεν αντιμετωπίζεται εύκολα αυτή η “σφαγή”!».

Αναφέρθηκε όμως και σε ένα χαρακτηριστικό, υπέροχο στιγμιότυπο υποκριτικού κρεσέντο της Μάρθας Καραγιάννη. «Με την Μάρθα παίξαμε, μαζί, μόνο στα μιούζικαλ. Την θυμάμαι συνεχώς μέσα σε μια δίαιτα, για να βάζει μπικινάκια (όλοι της ζητούσαν να εμφανίζεται με μαγιό) και βλαστημούσε την ώρα και την στιγμή. Πρόσεχε πολύ την σιλουέτα της…

Δεν θα ξεχάσω ποτέ την ποδοσφαιρική περιγραφή που έκανε, για τον αγαπημένο της Κώστα Βουτσά (στον ρόλο του ποδοσφαιριστή Μασούρου, στην ταινία «Μια κυρία στα μπουζούκια»).

Ήταν ανυπέρβλητη εκεί! Μαρθούλα, γλυκό μου κορίτσι, να είναι το ταξίδι σου ήρεμο. Έχουμε πολλά να πούμε όταν συναντηθούμε…», ήταν τα όσα είπε η Μαίρη Χρονοπούλου, αφού έγινε γνωστό πως η Μάρθα Καραγιάννη έφυγε από την ζωή.

Ξέσπασε σε δάκρυα ο Γιάννης Βογιατζής

«Τι γρουσουζιά έπεσε πια…Ήταν το τέλειο πλάσμα. Ζηλευτό πλάσμα» ομολόγησε ο Γιάννης Βογιατζής για την Μάρθα Καραγιάννη.

Στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 με την Ρίτσα Μπιζόγλη μίλησε σήμερα ο Γιάννης Βογιατζής, για τον θάνατο της Μάρθας Καραγιάννη με την οποία και συνεργάστηκε επί σειρά ετών. Ο δημοφιλής μας ηθοποιός δεν έκρυψε, μάλιστα, την βαθιά του θλίψη ενώ ξέσπασε σε δάκρυα μιλώντας για εκείνη.

Πιο συγκεκριμένα, ο Γιάννης Βογιατζής τόνισε πως «άριστα ήταν και ως συνάδελφος και ως άνθρωπος και ως ηθοποιός και ως χορεύτρια και ως σώμα και ως καρδιά και ως αισθήματα. Ήταν ένας θαυμάσιος άνθρωπος που δυστυχώς χάθηκε και αυτή. Χάθηκε, μπορώ να πω, αρκετά νωρίς γιατί μπορούσε ακόμα η Μάρθα να προσφέρει στο θέατρο το οποίο λάτρευε αλλά την λάτρευε πολύ και ο κινηματογράφος. Το μουσικό θέατρο και ο Δαλιανίδης την λάτρευε την Μάρθα. Έχουμε κάνει πέντε ή έξι ταινίες μαζί, όλα τα μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη γιατί ήταν χορεύτρια ανεπανάληπτη. Λες και ήταν επαγγελματίας και μόνο χορεύτρια! Αλλά ήταν και ηθοποιός σπουδαία! Αλλά και πάνω από αυτά τα δύο ήταν και άνθρωπος σπουδαίος, δοτικός».

«Σε έφερνε κοντά της, άκουγε αυτά που της έλεγες, σε πονούσε, σε αγαπούσε, σε συμπονούσε, σε ερμήνευε. Ήταν όπως ήταν η εξωτερική της εμφάνιση, η θεία της εμφάνιση σε σώμα και πρόσωπο ήταν και η ψυχή της. Ήταν το τέλειο πλάσμα. Ζηλευτό πλάσμα. Εγώ έμεινα άφωνος όταν πέθανε και η Μάρθα… Τη γρουσουζιά έπεσε πια».

«Μα δεν γίνεται, δεν γίνεται! Το άκουσα και λέω, «όνειρο είναι αυτό»… Δεν το πίστευα πια γιατί έχουμε και τους άλλους τους θανάτους. Τι είναι αυτό το πράγμα… Τι θανατικό έπεσε… Και δεν κάνει μια επιλογή σωστή, τουλάχιστον, να πάρει τους πολύ ηλικιωμένους. Η Μάρθα είχε να προφέρει πολλά ακόμα» πρόσθεσε, επίσης, ο Γιάννης Βογιατζής στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 με την Ρίτσα Μπιζόγλη. «Ήταν φίλη μου, δεν ήταν απλά συνάδελφος μου. Ήταν σπουδαίο πλάσμα η Μάρθα».

Σπύρος Μπιμπίλας: «Έφυγες σαν πουλάκι και πέταξες στους ουρανούς εσύ που λάτρευες τα ταξίδια… Καλό ταξίδι Μαρθούλα»

Ο πρόεδρος του ΣΕΗ είπε το δικό του «αντίο» στη Μάρθα Καραγιάννη με μία ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook.

Πιο συγκεκριμένα, δημοσίευσε δύο φωτογραφίες με τον ίδιο, τη Μάρθα Καραγιάννη και τη Ντόρα Δούμα και κάτω από αυτές έγραψε:

«Μαρθούλα μου!!!! Η αγαπημένη μου φίλη, ο άνθρωπος παράδειγμα για όλους, η νεράιδα του ελληνικου κινηματογράφου, ο πιο καλός άνθρωπος που γνώρισα στην ζωή μου, η σταρ που δεν ήθελε να ειναι σταρ και δεν φέρθηκε ποτε σαν σταρ!!! Μαρθουλα μου σ ευχαριστώ που με έβαλες στην ζωή σου σαν δικός σου άνθρωπο, δεν θα σε ξεχάσω ποτέ…. Έφυγες σαν πουλάκι και πέρας στους ουρανούς εσύ που λατρευες τα ταξίδια… Καλό ταξίδι Μαρθούλα μου και κουράγιο στην πιστή σου φίλη την Ντόρα Δούμα ..θα σ αγαπω πάντα!».

Τα συλλυπητήρια των κομμάτων

«Η Μάρθα Καραγιάννη για τον πολύ κόσμο συνδέθηκε με τις έννοιες της ξεγνοιασιάς και της αιώνιας νεανικότητας», σημειώνει στην ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ.

Και προσθέτει πως «μέσα από τις λαϊκές και ευρέως αγαπητές ταινίες της Φίνος Φιλμ, με βασικό σκηνοθέτη τον Γιάννη Δαλιανίδη, αποθεώθηκε από μια ολόκληρη γενιά κατά τις δεκαετίες του ’60 και του ‘70, ενώ κι οι μετέπειτα γενιές τη γνώρισαν, μέσα από τις ίδιες ταινίες, χρόνια μετά, κατά την προβολή τους στην ελληνική τηλεόραση».

«Ηθοποιός με πολύπλευρο ταλέντο, καθώς τραγουδούσε και χόρευε μοναδικά, έγραψε τη δική της ιστορία στον ελληνικό κινηματογράφο», αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ, εκφράζοντας συλλυπητήρια στους φίλους και τους συναδέλφους της.

Το συλλυπητήριο μήνυμα του ΠΑΣΟΚ

«Η Μάρθα Καραγιάννη άφησε το ιδιαίτερο αποτύπωμα της στην χρυσή εποχή του ελληνικού κινηματογράφου τις δεκαετίες του ’50 και του ’60», αναφέρει το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ στο δικό του συλλυπητήριο μήνυμα για την ηθοποιό.

«Έπλασε με το υποκριτικό της ταλέντο ιδιαίτερους κινηματογραφικούς και θεατρικούς χαρακτήρες, ενώ έκανε το μιούζικαλ δημοφιλές στο ευρύ κοινό, που την κατέταξε στους αγαπημένους του πρωταγωνιστές», σημειώνει η Χαριλάου Τρικούπη, απευθύνοντας θερμά συλλυπητήρια στους οικείους της.

Το μήνυμα του ΚΚΕ

Το ΚΚΕ αποχαιρετά την Μάρθα Καραγιάννη, η οποία συνέδεσε το όνομά της με την «λαμπερή» εποχή του «παλιού» ελληνικού κινηματογράφου, αναφέρει ο Περισσός σε μήνυμά του για τον θάνατο της ηθοποιού.

«Ποντιακής καταγωγής, γεννημένη στην Αθήνα και μεγαλώνοντας στο Κερατσίνι, η Μάρθα Καραγιάννη, έδωσε ‘ζωή’ στις μικροχαρές, τις μικρολύπες, τα μικρά όνειρα, χιλιάδων λαϊκών ανθρώπων που έψαχναν στην κινηματογραφική οθόνη μια διέξοδο, μια έστω φευγαλέα ανάσα, μια ανάπαυλα από την καθημερινή σκληρή πραγματικότητα, μια επιβεβαίωση ότι ο μόχθος και η τιμιότητα στο τέλος αναγνωρίζονται και επιβραβεύονται ηθικά», τονίζει το ΚΚΕ εκφράζοντας τα συλλυπητήριά του στους οικείους της.


Πηγή

Διαβάστε επίσης: