Τεράστιος τρόμος σε πτήση στον αέρα: Το ταξίδι με το αεροπλάνο έγινε εφιάλτης

April 8, 2024

Τεράστιος τρόμος σε πτήση στον αέρα: Το ταξίδι με το αεροπλάνο έγινε εφιάλτης


Διαφ.

Ένα επιβατικό αεροσκάφος, Boeing 737-800, της Southwest Airlines, που εκτελούσε την πτήση 3695 προς το Χιούστον (Τέξας, νότια), έχασε ένα κομμάτι του, κατά την απογείωση από το Ντένβερ (Κολοράντο, δυτικές ΗΠΑ).

Ειδικότερα, αποκολλήθηκε κάλυμμα κινητήρα και χτύπησε πτερύγιο καμπυλότητας της πτέρυγας, χθες, Κυριακή, συμβάν που εξώθησε την ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA) να αρχίσει να διενεργεί έρευνα.

Ευτυχώς, δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός και το αεροσκάφος επέστρεψε και προσγειώθηκε με ασφάλεια στο διεθνές αεροδρόμιο του Ντένβερ, στις 08:15 (τοπική ώρα· 17:15 ώρα Ελλάδας), προτού ρυμουλκηθεί σε πύλη, χωρίς να εκτελέσει την πτήση.

Σώοι οι επιβάτες του επιβατικού αεροσκάφους

Το Boeing, το οποίο μετέφερε 135 επιβάτες και είχε εξαμελές πλήρωμα, έφθασε σε ύψος 10.300 ποδών (3.140 μέτρων), πριν επιστρέψει στο Ντένβερ, περίπου 25 λεπτά μετά την απογείωση.

Οι επιβάτες έφθασαν στον προορισμό του με άλλο αεροσκάφος της Southwest, με σχεδόν τέσσερις ώρες καθυστέρηση, ενώ ο αερομεταφορέας υπογράμμισε ότι ομάδες συντήρησης εξετάζουν το αεροσκάφος.

Το επιβατικό αεροσκάφος τέθηκε σε λειτουργία το 2015

Κατά τα αρχεία της FAA, το εν λόγω 737-800 τέθηκε σε υπηρεσία τον Ιούνιο του 2015.

Η κατασκευάστρια παρέπεμψε τις ερωτήσεις για το περιστατικό στον αερομεταφορέα.

Η Σάουθγουεστ απέφυγε να διευκρινίσει πότε ήταν η τελευταία φορά που συντηρήθηκε ο κινητήρας.

Ο τύπος 737-800 — που έχουν παραδοθεί σχεδόν 5.000 δείγματα σε πελάτες της Boeing— ανήκει στην προηγούμενη γενιά από την τρέχουσα, την 737 NG, που διαδέχθηκε η 737 Max.

Επιβάτης μοιράστηκε στο X, πρώην Twitter, βίντεο στο οποίο εικονίζεται το κάλυμμα του κινητήρα, καθώς φεύγει από τη θέση του και γίνεται κομμάτια, που παρασύρονται από τον άνεμο.

Η Boeing, η μια από τις δυο μεγαλύτερες κατασκευάστριες αεροσκαφών στον κόσμο, απασχόλησε την επικαιρότητα πάλι, όταν πάνελ εξόδου κινδύνου, το οποίο δεν ήταν βιδωμένο σωστά, αποκολλήθηκε από 737 Max, σε ύψος 16.000 ποδών, την 5η Ιανουαρίου, πριν από τρεις μήνες.

Helios: Άγνωστες λεπτομέρειες για την πτήση που οδήγησε 121 άτομα στο θάνατο – Τα μοιραία λάθη της τραγωδίας

Helios: «Mayday, Mayday, Mayday». Καμία απόκριση από τον πύργο ελέγχου. «Mayday, Helios Airways flight 522 Athens». Κανείς δεν απαντά και πάλι. Οι άγνωστες λεπτομέρειες από το πιο τραγικό αεροπορικό δυστύχημα της Ελλάδας, παρουσιάζονται μετά από δεκατέσσερα χρόνια.

Στις Αυγούστου του 2005 το επιβατικό αεροσκάφος τύπου Μπόινγκ 737 των κυπριακών αερογραμμών Helios Airways με 121 επιβαίνοντες επρόκειτο να πραγματοποιήσει την πτήση 522 από τη Λάρνακα προς την Πράγα. Ενδιάμεσος σταθμός ήταν η Αθήνα.

Ελάχιστα λεπτά μετά την απογείωσή του ο κυβερνήτης αναφέρει πως έχει ανάψει η προειδοποιητική ένδειξη διαμόρφωσης απογείωσης. Επίσης, αντιμετωπίζει πρόβλημα και με το σύστημα ψύξης συσκευών.

Η επικοινωνία διακόπτεται μετά από οκτώ λεπτά. Το αεροσκάφος έχει φτάσει στα 28.900 πόδια. Σε ύψος λίγο πάνω από 18.000 πόδια πέφτουν οι μάσκες οξυγόνου στο θάλαμο των επιβατών. Το Μπόινγκ φτάνει τα 34.000 πόδια. Σχεδόν όλοι αρχίζουν να χάνουν τις αισθήσεις τους.

Helios – Αεροπορικό δυστύχημα: Η προσπάθεια του Προδρόμου

Ο Ανδρέας Προδρόμου, ο 25χρονος φροντιστής της πτήσης είναι ο τελευταίος άνθρωπος που μένει ξύπνιος εντός του αεροσκάφους, καθώς έχει βρει μία φορητή φιάλη οξυγόνου.

Το αεροπλάνο της Helios έχει οριζοντιωθεί, πλέον, και έχοντας μπει στον εναέριο χώρο της Ελλάδας άπαντες περιμένουν να επικοινωνήσει με το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής της Αθήνας, καθώς κατευθύνεται προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» με τον αυτόματο πιλότο να έχει τα «ηνία».

Άμεσα, δύο μαχητικά αεροσκάφη F-16 της πολεμικής μας αεροπορίας απογειώνονται και αναχαιτίζουν το Μπόινγκ 737. Ο αρχηγός του σμήνους πλησιάζει κοντά στο πιλοτήριο και διαπιστώνει πως η θέση του κυβερνήτη είναι κενή.

Στη συνέχεια, ο πιλότος του πρώτου F-16 βλέπει έναν άντρα να μπαίνει στο πιλοτήριο. Κάθεται στη θέση του κυβερνήτη και προσπαθεί να επικοινωνήσει με τον πύργο ελέγχου ή κάποιο άλλο αεροσκάφος. Έπειτα, προσπαθεί να πάρει τον έλεγχο του αεροπλάνου, βγάζοντάς το από τον αυτόματο πιλότο.

Τραγική ειρωνεία. Ο Προδρόμου θα μπορούσε να προσγειώσει το αεροπλάνο-φάντασμα αν είχε επικοινωνία με τον Πύργο Ελέγχου. Ο ίδιος εξέπεμψε σήμα-κινδύνου το οποίο κανείς δεν άκουσε εξαιτίας μιας μοιραίας λεπτομέρειας.

Η Ραδιοσυνεννόηση του αεροσκάφους ήταν στη λειτουργία «ενδοσυνεννόησης». Έτσι ό,τι έλεγε το άκουγε μόνο ο ίδιος. Αν είχε αλλάξει τη συγκεριμένη λειτουργία ίσως όλα να ήταν εντελώς διαφορετικά.

ο αριστερός κινητήρας σβήνει. Έχουν τελειώσει τα καύσιμα και το Μπόινγκ χάνει ύψος. τα F-16 πλησιάζουν κι άλλο και στα 7000 πόδια, ο αρχηγός του σμήνους καταλαβαίνει πως ο νεαρός φροντιστής έχει αντιληφθεί την παρουσία του.

Του κάνει νόημα να τον ακολουθήσει στο «Βενιζέλος». Ωστόσο, ο Προδρόμου αλλάζει πορεία στο “Helios” και κατευθύνεται νοτιοδυτικά. Δηλαδή, σε μη κατοικήσιμη περιοχή. Έπειτα από δυόμιση ώρες, το αεροσκάφος προσκρούει σε λόφο στο Γραμματικό Αττικής. Μόλις, 33 χιλιόμετρα μακριά από τον διεθνή αερολιμένα Αθηνών.

Η φωτιά παίρνει τις ζωές και των 121 άτυχων ανθρώπων. Στις 14 Αυγούστου σημειώθηκε η μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία που έχει «αντικρίσει» ποτέ η Ελλάδα. Γι’ αυτό ευθυνόταν ο εγκληματικός τεχνικός έλεγχος.

Helios – Αεροπορικό δυστύχημα: Το μεγάλο λάθος

Ο έλεγχός του αρμόδιου μηχανικού κρίθηκε ως ελλιπής. Η ολέθρια παράλειψη ήταν ότι μετά την ολοκλήρωση της επίβλεψης, δεν επανέφερε τον διακόπτη του επιλογέα του συστήματος συμπίεσης στην θέση “αυτόματο” από τη θέση “χειροκίνητο”.

Αυτό το καταστρεπτικο λάθος που δεν μπόρεσαν να το ανακαλύψουν αργότερα ούτε ο κυβερνήτης ούτε ο συγκυβερνήτης της πτήσης, επέτρεψε να προκληθεί το μεγάλο πρόβλημα της συμπίεσης στο αεροπλάνο.


Πηγή

Διαβάστε επίσης: