ΕΚΤΑΚΤΟ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

August 6, 2025
Έκτακτη ενημέρωση για όλα τα αεροδρόμια της Ελλάδας τώρα

ΕΚΤΑΚΤΟ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ


Διαφ.

Επενδύσεις που ξεπερνούν το 1 δισ. € για τα ελληνικά αεροδρόμια.

Με τρεις διαφορετικούς διαγωνισμούς επιχειρείται η αναβάθμιση των αεροδρομίων και των υποδομών τους σε όλη την Ελλάδα, καθώς σε αρκετά εξ αυτών είναι απαραίτητο να γίνουν εργασίες ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στα δεδομένα του σήμερα, ενώ στα μεγαλύτερα φαίνεται πως πρέπει να βελτιωθούν οι υποδομές ώστε να μπορούν να υποδεχθούν των αυξανόμενο αριθμό τουριστών που αριθμεί πλέον ετησίως δεκάδες εκατομμύρια.

Τέτοια παραδείγματα είναι το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, το οποίο έχει σπάσει το “φράγμα” των 32 εκατ. επιβατών σε ετήσια βάση με αποτέλεσμα να είναι απαραίτητη η επέκταση που είχε δρομολογηθεί από τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας, αλλά “πάγωσε” λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Διαφ.

Εκτός από το “Ελευθέριος Βενιζέλος”, έργα αναβάθμισης αναμένονται και στο Αεροδρόμιο Καλαμάτας, με τον διαγωνισμό να οδεύει προς τη λήξη του και δύο ηχηρά ονόματα να είναι έτοιμα να υπογράψουν τη σχετική σύμβαση με το Υπερταμείο που έτρεξε τη διαδικασία και ετοιμάζεται να δημοπρατήσει και τα υπόλοιπα 22 περιφερειακά αεροδρόμια.

Διαφ.

Το Ελευθέριος Βενιζέλος μεγαλώνει με στόχο τα 40 εκατ. Επιβάτες

Πρεμιέρα έκαναν και επίσημα οι διαγωνισμοί για την επέκταση του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος” για τα έργα αξίας 1,3 δισ. € καθώς βγήκε στον αέρα ο διαγωνισμός την προετοιμασία των μεγάλων έργων.

Διαφ.

Πρόκειται για τον διαγωνισμό του Early Contractor Involvement και θα χωριστεί σε δύο φάσεις έτσι ώστε να προχωρήσει ο διαγωνισμός για την επέκταση που θα δώσει τη δυνατότητα στον αερολιμένα να υποδέχεται ετησίως 40 εκατ. επιβάτες έως το 2032 πέντε έτη νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό.

Διαφ.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν διαρρεύσει υπάρχει ενδιαφέρον και από τους τέσσερις μεγάλους εγχώριους κατασκευαστές, δηλαδή τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τον AKTOR, την ΑΒΑΞ, και τη METLEN (ΜΕΤΚΑ) αν και αναμένεται να φανεί ποια είναι τα τελικά σχήματα καθώς και το αν θα συμμετέχουν και μικρότερες εταιρείες.

Στην επόμενη φάση του διαγωνισμού, η οποία εκτιμάται πως θα ξεκινήσει στις αρχές του 2026, ένα από τα σχήματα που θα υποβάλουν τις προσφορές τους για το ECI θα επιλεγεί για να αναλάβει την πλήρη ευθύνη για τον λεπτομερή σχεδιασμό και την κατασκευή του έργου, μέσω σύμβασης Design & Build.

Όσον αφορά το τι θα κατασκευαστεί βάσει του σχεδιασμού του ΔΑΑ αναμένεται η προσθήκη 150.000 τμ στο κεντρικό κτίριο και στο δορυφορικό σταθμό. Πιο συγκεκριμένα, προβλέπεται η δημιουργία ενός θεματικού κήπου ύψους 24,5 μέτρων και η σύνδεση του δορυφορικού σταθμού με το κεντρικό κτίριο μέσω σήραγγας.

Αξίζει, δε, να σημειωθεί ότι έχει ήδη υπογραφεί η σύμβαση για την κατασκευή μίας νέας πίστας με 32 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών στα βορειοδυτικά και ενός πάρκινγκ χωρητικότητας 3.500 θέσεων με ανάδοχο το σχήμα ΓΕΝ ΤΕΡΝΑ-REDEX. Το κόστος του έργου έχει ανέλθει στα 220 εκατ. € και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στο Α΄Εξάμηνο του 2027.

Υπερταμείο: Σύντομα η παράδοση της Καλαμάτας – “Τρέχει” τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια

Στο τελικό στάδιο βρίσκεται ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας που έχει τρέξει το Υπερταμείο και έχει ως ανάδοχο την κοινοπραξία των Ομίλων Κοπελούζου-Κωνσταντακόπουλου και Fraport, ενώ το Υπερταμείο θα μπορεί να συμμετέχει στο σχήμα με ποσοστό 10%.

Οι τελικές υπογραφές αναμένεται να πέσουν σύμφωνα με πληροφορίες εντός του έτους και το τίμημα για τη 40ετή παραχώρηση ανήλθε στα 71,2 εκατ. € με τα περισσότερα από αυτά (σ.σ. 45 εκατ. €) να καταβάλλονται στο Υπερταμείο με τη μορφή προκαταβολής και τα υπόλοιπα 28,3 εκατ. € να αφορούν επενδύσεις στο αεροδρόμιο.

Τα έργα που θα γίνουν στην Καλαμάτα θα ολοκληρωθούν εντός της επόμενης τριετίας και σχεδιάζεται η ανακαίνιση του αεροδρομίου και η δημιουργία νέου αεροσταθμού καθώς επιδιώκεται η αύξηση της επιβατικής κίνησης.

Επόμενη στάση για το Υπερταμείο είναι τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία θα πωληθούν ως ένα πακέτο παραχώρησης με την αναθέτουσα αρχή να αναζητά ακόμα το χρηματοδοτικό μοντέλο και την αρχιτεκτονική του διαγωνισμού. Αυτό συμβαίνει καθώς τα αεροδρόμια είναι στην πλειοψηφία τους μικρά και πρέπει να βρεθεί το κατάλληλο μείγμα ώστε να γίνουν ελκυστικά στους ενδιαφερόμενους.

Πηγές με πολύ καλή γνώση της μέχρι στιγμής πορείας του διαγωνισμού για τα περιφερειακά αεροδρόμια αναφέρουν ότι ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος ολοκληρώνει τη διαδικασία για το χρηματοδοτικό μοντέλο, ενώ στα τέλη Σεπτεμβρίου θα ακολουθήσουν οι αποφάσεις για το μοντέλο αξιοποίησης. Προσθέτουν, δε, πως αυτό θα μοιάζει με αυτό της Καλαμάτας, δηλαδή το Υπερταμείο θα συμμετέχει στη νέα παραχώρηση με ένα μικρό ποσοστό.

Ο διαγωνισμός εκτιμάται πως θα τρέξει εντός του 2026 και από τα αεροδρόμια που ξεχωρίζουν είναι η Νάξος, η Πάρος και τα Ιωάννινα, καθώς έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της επιβατικής κίνησης. Τα υπόλοιπα 19 αεροδρόμια που θα δημοπρατηθούν είναι η Αλεξανδρούπολη, η Λήμνος, η Αστυπάλαια, η Χίος, η Κοζάνη, η Καστοριά, η Κάρπαθος, τα Κύθηρα, η Μήλος, η Σκύρο, η Νέα Αγχίαλος (σ.σ. η οποία εξετάζεται να γίνει ένα μικρό αεροδρόμιο για πτήσεις cargo), η Σύρος, η Άραξος, η Κάλυμνος, η Ικαρία, το Καστελόριζο, η Κάσος, η Λέρος και η Σητεία.

Η διαγωνιστική διαδικασία αναμένεται πως θα διαρκέσει μία τριετία, ενώ μένει να φανεί εάν η διάρκεια της θα είναι 40ετης όπως έγινε και στην Καλαμάτα και εάν θα δοθεί κρατική επιδότηση προς τον ανάδοχο, έτσι ώστε να γίνουν πιο ελκυστικά τα μικρά αεροδρόμια.


Πηγή

Διαβάστε επίσης: