
Έκτακτη είδηση για τα σχολεία – Τι αλλάζει από φέτος, τι ανακοινώθηκε
Ποια “καυτά” προβλήματα που “ταλανίζουν” εδώ και χρόνια τη μαθησιακή διαδικασία, εξακολουθούν να υφίστανται.
Με “χαλαρές” αλλαγές στα σχολεία ξεκινούν τα μαθήματα στις 11 Σεπτεμβρίου στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, ενώ για μια ακόμη σχολική χρονιά η Κυβέρνηση ,υφίστανται τα “καυτά” προβλήματα που “ταλανίζουν” εδώ και χρόνια τη μαθησιακή διαδικασία, όπως:
Α. Οι μαθητές Λυκείου, για μια ακόμη χρονιά, προάγονται στην επόμενη τάξη με κάτω από τη βάση σχεδόν σε όλα τα βασικά μαθήματα
Β. Τα υψηλά ποσοστά μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου που λαμβάνουν το προβλεπόμενο «Αριστείο», σε εφαρμογή ου νόμου “Γαβρόγλου”
Δ. Μαθητικές Εκδρομές
Ε. Νέο σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών και πρόσληψης αναπληρωτών
Ζ. Ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή σχολικής μονάδας.
Η. Κανείς υπουργός Παιδείας μέχρι σήμερα δεν τόλμησε να βάλει “φρένο” στους μαθητές της Γ’ Λυκείου, πολλοί εκ των οποίων κάνουν χρήση των απουσιών που δικαιούνται μετά τον Φεβρουάριο, προκειμένου να χρησιμοποιούν αυτό το χρόνο είτε για διάβασμα στο σπίτι , είτε για το Φροντιστήριο, για την προετοιμασία τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις
Οι ώρες αποχώρησης των μαθητών Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου το επόμενο σχολικό έτος 2025-26
Για το σχολικό έτος 2025-26, η αποχώρηση των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου που παρακολουθούν το πρόγραμμα του αναβαθμισμένου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου λαμβάνει χώρα στις 15:50, με το πέρας της δεύτερης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης, ή στις 17:30, με τη λήξη του προγράμματος. Επιπλέον, δύναται η αποχώρηση να λαμβάνει χώρα και στις 14:55 με το πέρας της 1ης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης».
Διδακτέα ύλη δύο “ταχυτήτων” από Σεπτέμβριο στα Δημοτικά και Γυμνάσια-Καμία αλλαγή στα Λύκεια
Διδακτέα ύλη δύο “ταχυτήτων” θα εφαρμοστεί από το νέο σχολικό έτος στα Δημοτικά Σχολεία και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου
Όπως ανέφερε ανώτατη πηγή του ΙΕΠ στο esos, πρόκειται, για:
Α. Την υποχρεωτική ύλη, και
Β. Την προαιρετική
Η υποχρεωτική ύλη θα είναι αυτή οποία θα ορίζεται ως υποχρέωση του εκπαιδευτικού να τη διδάσκει στους μαθητές και να την ολοκληρώσει μέχρι τέλος του του διδακτικού έτους
Η προαιρετική ύλη είναι αυτή η οποία θα ορίζεται ότι ο διδάσκων θα τη διδάσκει, εάν ο ίδιος το κρίνει.
Ο όγκος της προαιρετικής ύλης, δεν θα είναι οριζόντιος, αλλά από μερικές ασκήσεις μέχρι και το 30% επί του συνόλου της ύλης.
Χαμηλό ποσοστό προαιρετικής διδακτέας ύλης αναμένεται να έχουν τα Μαθηματικά και η Γλώσσα, Κι αυτό διότι οι μαθητές για να μπορέσουν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα αυτά στην επόμενη τάξη θα πρέπει να έχουν ευρύτερες και σταθερές γνώσεις.
Στο αμέσως επόμενο διάστημα το επιτελείο του ΙΕΠ θα διοργανώσει ενημερωτικές συναντήσεις με τους Συμβούλους Εκπαίδευσης ο οποίοι με τη σειρά τους θα ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς από το Σεπτέμβριο.
Στο Λύκειο
Το παραπάνω νέο “μοντέλο” δεν θα εφαρμοστεί στις τρεις τάξεις του Λυκείου και η διδακτέα ύλη δεν θα μειωθεί.
Εκδρομές
Στις προθέσεις της υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη είναι να φέρει νέο πλαίσιο οργάνωσης και πραγματοποίησης των μαθητικών εκδρομών.
Η απόφαση που θα εκδοθεί θα είναι βασισμένη στο Σχέδιο Απόφασης του πρώην υπουργού Κ. Περρακάκη με τροποποιήσεις, όπως:
Τη θεσμοθέτηση του νομικού συμπαραστάτη των εκπαιδευτικών.
Την απαλλαγή ευθύνης των εκπαιδευτικών σε σειρά παραπτωμάτων των μαθητών όπως χρήση και κατοχή απαγορευμένων αντικειμένων και ουσιών.
Να τεθεί στην ευχέρεια των Συλλόγων Διδασκόντων η απόφαση να γίνονται οι πολυήμερες εκδρομές σε συνδυασμό με δύο (2) ημέρες αργίας ή σαββατοκύριακου.
Νέο βιβλίο “Οικονομικά” -Εξετάζεται η μορφή εισαγωγής του μαθήματος Οικονομικά στην Α’ Λυκείου
Να ενταχθεί στην Γ’ Γυμνασίου , από το νέο σχολικό έτος 2025-26, αντί στην Α’ Λυκείου , όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί, αποφάσισε η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη.
Σύμφωνα με τις ίδιες ασφαλείς πληροφορίες, για τη διδασκαλία του μαθήματος θα προστεθεί μία ώρα διδακτική ώρα στην Γ’ Γυμνασίου
Η υπουργός Παιδείας ήδη έχει δώσει ρητή εντολή να μην αφαιρεθεί καμία ώρα από άλλο μάθημα.
Η υπουργός Παιδείας, σύμφωνα με πληροφορίες του esos, τόνισε προς το ΙΕΠ πως θεωρείται δεδομένη η ένταξη της διδασκαλίας του μαθήματος “Οικονομικά” και ζήτησε νέα Γνωμοδότηση , για τον τρόπο διδασκαλίας του χωρίς να κοπεί ώρα από άλλο μάθημα.
Βιβλίο
Ήδη το υπουργείο Παιδείας έχει δώσει εντολή στο ΔΙΟΦΑΝΤΟ να εκτυπώσει το κυπριακό βιβλίο “Οικονομικά” το οποίο σήμερα διδάσκεται στους μαθητές της Α’ Λυκείου της Κύπρου.
Μάθημα Ηθικής αντί Θρησκευτικών
Οι μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου που έχουν πάρει απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών, θα διδάσκονται το μάθημα «Ηθική», το οποίο θα διδάσκεται από τη Γ’ Δημοτικού έως και τη Γ’ Λυκείου. Το
Πρόκειται για τους μαθητές οι οποίοι δεν είναι xριστιανοί oρθόδοξοι (δηλαδή αλλόθρησκοι, ετερόδοξοι, άθρησκοι, άθεοι, αγνωστικιστές), και μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να απαλλαγούν από την υποχρέωση παρακολούθησης του μαθήματος των Θρησκευτικών, υποβάλλοντας σχετική αίτηση στον διευθυντή της σχολικής μονάδας στην οποία θα αναφέρεται το εξής: “Λόγοι θρησκευτικής συνείδησης δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή (μου ή του παιδιού μου) στο μάθημα των Θρησκευτικών”.
Το μάθημα Ηθικής:
Θα διδάσκεται , αντίστοιχα, τις ώρες των Θρησκευτικών από την Γ΄ Δημοτικού έως την Γ΄ Λυκείου.
Προϋπόθεση δημιουργίας τμήματος στο οποίο θα διδάσκεται το μάθημα της Ηθικής , αποτελεί ο αριθμός των μαθητών, ο οποίος θα πρέπει να είναι πάνω από δέκα.
Οταν οι μαθητές που έλαβαν απαλλαγή από το μάθημα Θρησκευτικών είναι λιγότεροι από 10, τότε αυτοί θα παρακολουθούν άλλο μάθημα σε άλλο τμήμα της ίδιας τάξης ή θα κάνουν κάποια εκπαιδευτική εργασία.
Επαγγελματικός Προγραμματισμός
Από τη νέα σχολική χρονιά 2025–2026 εισάγεται σύγχρονο πρόγραμμα δωρεάν επαγγελματικού προσανατολισμού στο Γυμνάσιο.
Το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με τον ΕΟΠΠΕΠ θα δημιουργήσει νέα εργαλεία όπως αυτό με τις πολλαπλές ερωτήσεις για την καταγραφή των δεξιοτήτων των παιδιών αλλά και για τη μεγαλύτερη εξοικείωση με τωρινά και μελλοντικά επαγγέλματα”.
Παράλληλα εξετάζεται η δυνατότητα ειδικοί να πηγαίνουν στα σχολεία για να απαντούν άμεσα στις ερωτήσεις των μαθητών.
Ποιες αλλαγές θα βρουν μαθητές και εκπαιδευτικοί Γυμνασίου και Λυκείου στα βιβλία που θα παραλάβουν τον Σεπτέμβριο
Διορθωτικές αλλαγές θα έχουν πολλά βιβλία του Γυμνασίου και Λυκείου τα οποία θα παραλάβουν μαθητές και εκπαιδευτικοί τον Σεπτέμβριο, για το νέο σχολικό έτος 2025-26.
Επιπλέον για την επόμενη σχολική χρονιά θα διανεμηθούν δυο νέα σχολικά βιβλία: η Πληροφορική για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου και τα Οικονομικά για την Α’ Λυκείου.
Μειώνεται το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών Προτύπων και Πειραματικών που θα οριστούν Συντονιστές του Προγράμματος Διεθνούς Απολυτηρίου (Ι.Β.)
Μειώνεται κατά τέσσερις (4) ώρες εβδομαδιαίως το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών των Προτύπων και Πειραματικών Γενικών Λυκείων, στην περίπτωση κατά την οποία εκείνοι ορισθούν ως Συντονιστές του Προγράμματος Διεθνούς Απολυτηρίου (Ι.Β.), προκειμέ- νου να καταστεί αποτελεσματικότερη η υλοποίηση των τεθειμένων στόχων του ως άνω Προγράμματος σε κάθε Πρότυπο ή Πειραματικό Γενικό Λύκειο.
Αλλαγές στις αναθέσεις του μαθήματος Γενικής Παιδείας «Ιστορία»
Τροποποιητική απόφαση ως προς τις αναθέσεις του μαθήματος Γενικής Παιδείας «Ιστορία» της Α’ τάξης Π.Ε- ΠΑ.Λ., θα ισχύσει από το σχολικό έτος 2025-2026 , η οποία έχει ως εξής:
Λαχανόκηποι στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία
Μία νέα δραστηριότητα , η λειτουργία λαχανόκηπων στα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία , εισάγει το υπουργείο Παιδείας από το νέο σχολικό έτος 2025-26 .
Το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α θα προμηθεύσει στα σχολεία τα οποία επιθυμούν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα
μεταλλικά παρτέρια οβάλ, διαστάσεων: 150 εκ. μήκος, 80 εκ. πλάτος, 45 εκ. ύψος,
χώμα σε αντίστοιχο όγκο με τα παρτέρια,
ένα μικρό μεταλλικό θερμοκήπιο,
φτυαράκια κηπουρικής,
σετ σπόρων για τις πρώτες καλλιέργειες και
ποτιστήρια.
Πρόγραμμα ειδησεογραφικής παιδείας για τους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου
Πιλοτικό πρόγραμμα ειδησεογραφικής παιδείας για μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας, για το νέο σχολικό έτος, για τα εισάγει στα Γυμνάσια και Λύκεια.
Στόχος του πιλοτικού προγράμματος είναι να προωθηθεί η ειδησεογραφική παιδεία και η κριτική ανάγνωση στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια και Λύκεια) ώστε να καταστούν οι μαθητές ενημερωμένοι και υπεύθυνοι πολίτες.
Σύμφωνα με το αιτιολογικό της απόφασης μέσω της εφαρμογής του προγράμματος αναμένεται οι μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες που θα τους επιτρέπουν να συμμετέχουν ενεργά στον δημόσιο διάλογο, να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις και να προστατεύουν την ψηφιακή τους ταυτότητα.
Στο πλαίσιο αυτό θα μελετηθούν καλές πρακτικές και θα εκπονηθεί εκπαιδευτικό υλικό το οποίο θα εστιάζει στην κριτική ανάγνωση, στην κατανόηση διαφορετικών απόψεων, στην προώθηση της επαγγελματικής ειδησεογραφίας και στην αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης.
Κατά την υλοποίηση του προγράμματος ειδησεογραφικής παιδείας θα πραγματοποιηθούν εργαστηριακές ασκήσεις και δραστηριότητες, επιμόρφωση των εμπλεκομένων, αξιολόγηση και ανατροφοδότηση του προγράμματος.
Φιλαναγνωσία: 21 βιβλία θα διανεμηθούν στα Λύκεια, Γυμνάσια, Δημοτικά και Νηπιαγωγεία
Το υπουργείο Παιδείας θα στείλε στα Λύκεια, Γυμνάσια, Δημοτικά και Νηπιαγωγεία τα ακόλουθα λογοτεχνικά βιβλία στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας για τους/τις μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:
Ίδρυση Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λυκειακών Τάξεων – Μετατροπή Γενικού Λυκείου σε Λυκειακές Τάξεις
Από το σχολικό έτος 2025-2026, ιδρύονται οι ακόλυθες σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης:
Επίσης θα ιδρυθούν Λυκειακές Τάξεις Γενικού Λυκείου προσαρτημένων στα Γυμνάσια της έδρας τους ως ακολούθως:
Επιπλέον από το σχολικό έτος 2025-2026, το Ημερήσιο Γενικό Λύκεο Ερυμάνθειας (κωδ. Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. 0655010) μετατρέπεται σε Λυκειακές Τάξεις προσαρτημένες στο Ημερήσιο Γυμνάσιο Ερυμάνθειας της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας.
Ίδρυση ΕΠΑ.Λ. και Ορισμός Εργαστηριακών Κέντρων
Την ίδρυση Από το σχολικό έτος 2025-2026 θα ιδρυθούν τα ακόλουθα Επαγγελματικά Λύκεια:
1. Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Σαμοθράκης, με έδρα την Σαμοθράκη της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, με τους παρακάτω τομείς:
Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος
Διοίκησης και Οικονομίας
Πληροφορικής
2. Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Σαπών, με έδρα τις Σάπες Νομού Ροδόπης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, με τους παρακάτω τομείς:
Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος
Διοίκησης και Οικονομίας
Πληροφορικής
3. 4ο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Βόλου, με έδρα τον Βόλο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, με τους παρακάτω τομείς:
Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος
Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας
4. Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Αργαλαστής, με έδρα την Αργαλαστή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, με τους παρακάτω τομείς:
Διοίκησης και Οικονομίας
Μηχανολογίας
Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας
5. Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Σκιάθου, με έδρα την Σκιάθο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, με τους παρακάτω τομείς:
Διοίκησης και Οικονομίας
Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας
6. Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Ζακύνθου, με έδρα τον Άγιο Κήρυκο Ζακύνθου της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, με τους παρακάτω τομείς:
Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού
Μηχανολογίας
Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας
7. Εσπερινό ΕΠΑ.Λ Έδεσσας, με έδρα την ‘Έδεσσα, της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, με τους παρακάτω τομείς:
Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος
Διοίκησης και Οικονομίας
Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού
Μηχανολογίας
Πληροφορικής
Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας
8. Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Κρανιδίου, με έδρα το Κρανίδι Δήμου Ερμιονίδας, της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, με τους παρακάτω τομείς:
Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος
Διοίκησης και Οικονομίας
Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού
Β) Τoν ορισμό από το σχολικό έτος 2025-2026 των ακόλουθων Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκ-παίδευσης και Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:
Πανελλαδικές: Οι αλλαγές στα Επιστημονικά Πεδία
1. Στο Επιστημονικό Πεδίο ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ, ΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ προστίθεται το Τμήμα:
Παράλληλη στήριξη και στο ολοήμερο σχολείο – 1.200 νέες οργανικές θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών δημιουργούνται στα σχολεία – 700 νέες οργανικές θέσεις στα ΚΕΔΑΣΥ
Από τη νέα σχολική χρονιά, συστήνονται 1.200 νέες οργανικές θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για την παροχή υποστήριξης σε 3.000 σχολεία και 700 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στα ΚΕΔΑΣΥ.
Ωνάσεια Σχολεία
Απο τον Σεπτέμβριο θα λειτουργήσουν τα πρώτα 12 Ωνάσεια Γυμνάσια και Λύκεια με προοπτική αυτά να αυξηθούν από το μεθεπόμενο σχολικό έτος.
Ανακαίνιση σχολείων
Συνολικά 426 σχολικές μονάδες θα θα αλλάξουν όψη καθώς στο πλαίσιο του προγράμματος Μαριάττα Γιαννάκου ξεκίνησε η ανακαίνισή τους.
Νέα μουσικά όργανα στα Μουσικά Σχολεία της χώρας
Το υπουργείο Παιδείας προχωρά στην αντικατάσταση, αναβάθμιση και εμπλουτισμό των μουσικών οργάνων και του σχετικού εξοπλισμού σε όλα τα Μουσικά Σχολεία της χώρας.
Μέσω διεθνούς διαγωνισμού και προϋπολογισμό 10.000.000 ευρώ, θα αγοραστούν όλων των ειδών τα μουσικά όργανα, παραδοσιακά και μη, από λύρα, ούτι και λαούτο μέχρι ηλεκτρικά πιάνα, σαξόφωνα και βιμπράφωνο – αλλά και τον αναγκαίο συνοδευτικό εξοπλισμό.
Μάθημα στους μαθητές για να ξεχωρίζουν τις ψευδείς ειδήσεις
Πιλοτικό θα είναι το πρόγραμμα ειδησεογραφικής παιδείας για τους μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων, το οποίο θα εφαρμοστεί από το νέο σχολικό έτος 2025-26.
Θα έχει χρονική διάρκεια 12 μηνών και θα κοστίσει 350.000 ευρώ
Στόχος του πιλοτικού προγράμματος είναι να προωθηθεί η ειδησεογραφική παιδεία και η κριτική ανάγνωση στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γυμνάσια και Λύκεια) ώστε να καταστούν οι μαθητές ενημερωμένοι και υπεύθυνοι πολίτες.
Μέσω της εφαρμογής του προγράμματος αναμένεται οι μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες που θα τους επιτρέπουν να συμμετέχουν ενεργά στον δημόσιο διάλογο, να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις και να προστατεύουν την ψηφιακή τους ταυτότητα.
Παράλληλη Διδασκαλία (2ος εκπαιδευτικός) και στις Τάξεις Υποδοχής
Τρεις σημαντικές αλλαγές για τις Τάξεις Υποδοχής ΖΕΠ σε σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προβλέπει τροποποιητική απόφαση της υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη, κάνοντας ταυτόχρονα και τις απαιτούμενες αλλαγές στη σχετική απόφαση 169735/ΓΔ4/10-10-2017.
Ειδικότερα, η υπουργός Παιδείας με την τροποποιητική απόφαση κάνει τις ακόλουθες αλλαγές:
1η αλλαγή: Στις Τ.Υ. Ι Ζ.Ε.Π. δίνεται η δυνατότητα επιπλέον παροχής προγράμματος παράλληλης διδασκαλίας (δεύτερος εκπαιδευτικός στην τάξη)
2η αλλαγή: Λαμβάνοντας υπόψη τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών στις Τ.Υ. Ι Ζ.Ε.Π., με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας ορίζονται τα μαθήματα εντός της κανονικής τάξης στα οποία παρέχεται παράλληλη διδασκαλία στο πλαίσιο της γλωσσικής ενδυνάμωσης εξαιρουμένου του μαθήματος της φυσικής αγωγής.
3η αλλαγή: Για τη στελέχωση των Τάξεων Υποδοχής Ζ.Ε.Π. προσλαμβάνονται αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ΠΕ02 για ορισμένο διδακτικό έτος, οι οποίοι απασχολούνται με το προβλεπόμενο από την κείμενη νομοθεσία πλήρες διδακτικό ωράριο,το οποίο εξαντλούν στις Τάξεις Υποδοχής Ζ.Ε.Π. και στο πλαίσιο της παράλληλης διδασκαλίας, αντί πλήρες ή μειωμένο διδακτικό ωράριο, που ίσχυε.
4η αλλαγή: Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ΠΕ02 που υπηρετούν σε Τάξεις Υποδοχής Ζ.Ε.Π. πέραν των καθορισμένων ωρών γλωσσικής διδασκαλίας, παρέχουν υποστήριξη παράλληλης διδασκαλίας εντός της κανονικής τάξης και σε μαθήματα άλλων γνωστικών αντικειμένων έως οχτώ (8) ώρες την εβδομάδα, με αποκλειστικό σκοπό την ανάπτυξη της ελληνόγλωσσης επάρκειας, την κατανόηση της επιστημονικής ορολογίας και την ενίσχυση της γλωσσικής ένταξης των μαθητών/τριών. Η υποστήριξη αυτή δεν υποκαθιστά τη διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου, αλλά συνιστά στοχευμένη παρέμβαση γλωσσικής ενδυνάμωσης στο πλαίσιο του μαθήματος.»
Πηγή
Διαβάστε επίσης:
-
Τον χώρισε και εκείνος της σκότwσε τα παιδιά για εκδίκηση – Η τραγική ιστορία της Στέλλας Σπυριδάκη που έγινε Μοναχή
-
Ο Αλέξης Τσίπρας επιστρέφει στην πολιτική σκηνή της Ελλάδας
-
Nεκpn 33χρονη ινφλουένσερ – Είχε πρωταγωνιστήσει σε βίντεο κλιπ γνωστού τράπερ